Arkeologi i Epona!

VARNING - SPOILER
 
Hejsan! Har ni läst dagens onsdagsuppdatering? Där stod det i alla fall att det kommit nya arkeologi-uppdrag, där man letar skelett och andra skatter.
 
Suck, var det första jag tänkte. Jag har i flera veckor letat, letat och letat i dinodalen, och har för tillfället bara det Spektakulära skelettet kvar att lämna in, har längtat efter att äntligen bli klar med detta eviga letande - och så kommer det nytt! Haha, det blir nog lättare att leta i Epona dock, så det är skönt.
 
När man pratat med Proffesor Jura och Hawaii fick man göra en ganska rolig sak, för att lista ut koden till ett kassaskåp var man tvungen att räkna hur många utav husen i New-Hillcrest som var röda, sedan bruna osv. Det var nytt!
 
 
Efter det skulle man hitta fler ledtrådar som skulle leda en till en ö, lite som i James skattjakt. När jag väl hittat ön så var det dags att ta fram gamla Bettan, för att hacka fram Mississippi Jones Dagbok. Jag tycker att det är kul när man får läsa ledtrådar som ska leda till en plats, det är lite klurigt men mycket mer spännande än uppdrag som tar slut direkt.
 
 
Efter att hittat lite fler platser kom jag till den sista, grytan - och där skulle man hitta 3 olika pelare som hörde ihop med ett motiv på en port vi skulle ta oss egenom. Detta tog väldigt lång tid för mig, men tillslut hittade jag rätt. Inne i grottan han jag inte mer än att läsa lite i en bok som låg där innan väggarna började rasa in. Som tur är han vi ta oss ut.
 
 
Vi läste den sista delen i dagboken och var sedan tvugna att rida tillbaka till Hawaii. Hon berättare att nu kan vi leta fynd i Epona! "Jippi".
Så nu blir det att leta fynd i Epona också, får se hur det går.
 
Tack för att ni läst! Även fast det blev ett långt inlägg, ha det bra sålänge! <3
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Chrome Pointer